torsdag 12 september 2013

Eviga glömskans allé





 Jag läser boken Eviga glömskans allé, som är skriven av den kvinnliga författaren Ritta Jacobsson.



Jag valde att läsa denna bok eftersom att jag tycker att spännande böcker är de absolut bästa. Så när vår bokpratare berättade lite om handlingen så fastnade jag direkt, liksom spännande, men ändå realistisk. Jag tycker att böcker som har fantasi som genre, men är spännande, blir väldigt löjlig efter ett tags läsning.

Mina förväntningar på boken är ganska höga, eftersom att jag fått veta några händelser alla redan som verkar dramatiska.

Inledningen är svag, lite allmän, men ändå bra. Det som händer i inledningen är att huvudpersonens mamma åker ifrån landet, enda till Afrika som volontär. Där skall hon stanna i 2 månader, medan hennes tonåring till dotter, huvudpersonen, stannar kvar i Sverige. Man får veta att hon kommer ha sällskap av sin mormor då och då som börjar bli lite virrig i huvudet och börjar säga saker som dottern blir rädd av och som väcker obehagliga känslor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar