torsdag 12 september 2013


Miraklet i Anderna

Jag har läst boken Miraklet i Anderna. Det är en självbiografi som är skriven av Nando Parrado. Boken handlar om ett flygplan som kraschar. På flygplanet sitter ett förväntansfullt rugbylag som ska på en cup som de länge längtat till. Men det blir ingen cup för Nando och hans lag. De kommer inte enda fram. Deras plan kraschar i de snötäckta bergen i Anderna. Det är inte många utav passagerarna som överlever kraschen. Men det finns dem som faktiskt överlever, och står ut i 72 dagar på den  iskalla, snötäckta platsen. Varför jag valde denna bok var först och främst för att jag var tvungen till att läsa något, och jag tycker det är roligare att läsa en självbiografi än en bok som någon bara hittat på. Så jag valde Miraklet i Anderna. Jag började redan läsa den under sommarlovet, men hann inte läsa ut hela vilket det var tänkt. Jag har ungefär läst halva och jag tycker den är rätt så intressant , inte jättebra men den fungerar att läsa. Det finns även en film om boken som jag tror kan vara väldigt bra.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar