torsdag 12 september 2013

Harry Potter och Halvblodsprinsen

Boken jag läser är Harry Potter och Halvblodsprinsen. Hon som har skrivit boken heter J.K Rowling.
Anledningen till att jag valde boken var för att jag hade sett filmen och jag ville veta om böckerna beskrev personerna bra och om det fanns mycket med i boken som man inte hade sett i filmen och direkt när man börjar boken är den väldigt annorlunda från hur filmen börjar. Jag hoppas att boken är bättre än filmen och att den beskriver olika föremål och andra viktiga saker på ett bra sätt.

Boken börjar med att Englands premiär minister sitter på sitt kontor när han hör ett ljud bakom sig han blir förskräckt när han upptäcker att en tavla av en man rör på sig tavlan berättar att trolldomsministern kommer. Efter en liten stund flammar det till i brasan framför honom och en sotig man kommer ut. Och berättar om trollkarls världen som Premiär ministern inte hade någon aning om fanns. Nästa gång trolldoms ministern kommer berättar han att det är oroligheter i trollkarls världen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar