tisdag 5 mars 2013

Branden


Branden
Helgen hade varit bra och nu har hela familjen åkt till mormor. Jag ska jobba imorgon för att jag ska jobba imorgon. Det är ganska kul att tänka på att man ska sitta här helt själv som man har gjort många gånger när man kommer hem sent på naten när man har varit på utryckning.
Morgonen började lugnt, vi började arbetspasset 8.00. Därför fick jag lämna min bostad tallbacken 23 7.03, mitt kära hus där jag har levt i hela mitt liv.

Nu väl inne på station så börjar vi med frukost, med macka, yoghurt mm. Efter morgon träningen så tar vi ett glas saft. När vi väll sitter där och dricker så går larmet. Snabbt på med kläderna.
-Nu åker vi!
-På med blåljus och snabbt iväg.
Brandbilschauffören säger adressen men jag hör inte vad han säger för att sirenerna dånar så.
-Om 100 meter sväng höger.
-Och sedan vänster mot Ekvägen.
-50 meter till vänster.
 När vi väl kommer fram så ser jag att det står på brevlådan ”Tallbacken 23”.
Jag får en nästan ingen luft. Hoppas bara ingen är hemma.

När dom hade sökt igenom huset så visar det sig att det inte fanns någon i bostaden. Hans fru hade åkt med barnen till mormor.

-Hallå, här är någon?

Det visar sig att den största sonen var hemma och när vi fick ut honom så hörde jag ett mycket svagt andetag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar