onsdag 20 mars 2013

Om man hade varit med


Om jag skulle varit med dem så skulle jag nog ha gjort något som likna det som de dem gjort men inte gjort mer än det första besöket i staden. Sedan skulle jag nog bara försöka gömma mig och bara försöka skaffa mig det mest nödvändiga. Bara gå ifrån Helvetet när det var absolut nödvändigt. Jag skulle nog hellre försöka fixa med att få en ordentlig boplats än att åka ut till staden och kolla där.
Jag tror att jag inte skulle försöka göra någonting som skulle dra till uppmärksamhet utan bara gömma mig i hopp att det skulle ta slut.

Sättet de klarar situationen är att de håller sig gömda och aldrig går in i stora grupper till staden. De har mat ifrån att de tar med sig ifrån deras hem och att de hade djur i närheten. De har börjat odla och de har gömt bilen så att man inte ska se dem ifrån luften. De har tagit dit djur som Höner som inte tar upp mycket plats men ändå ger dem något som egg och det har getter som ger mjölk som kor men inte tar upp lika mycket plats. De försöker hålla sig sams och se till så gruppen inte splittras. Jag fattar varför de tar riskerna med att åka in till staden för att så hur deras föräldrar.

Jag tror att jag skulle kunna klart av det om man hade varit med att fixa det med mat och skydd men med det psykiska att inte åka in och kolla föräldrar skulle vara sådär. Jag vet inte om jag skulle kunna hålla det jag sa innan om att gömma mig utan att försöka kolla hur de har det. Jag tror att man inte vet hur man skulle hantera det fören man själv händer.


1 kommentar: