onsdag 20 mars 2013

Tankar om boken!!


Om jag skulle vara med dom så skulle jag vara riktigt rädd men försöka ta det lugnt. Fast det är säkert ganska svårt eftersom att man vet att man kan dö när som helst och man vet inte om sin familj fortfarande lever. Och det är säkert ganska svårt att föreställa sig att man har blivit anfallna och är i krig. Och då är det svårt att ta det lugnt för att man vet inte vad som har händer. Men om jag inte skulle klarat att hålla mig lugn så vet jag inte vad jag skulle gör eller ta vägen. Jag tror att jag skulle flippa ur eller visa att jag är okej fast jag inte är det. Jag skulle inte kunna tänka för att det skulle ha hänt så mycket på samma gång.

Men efter någon dag eller nått så kanske man kan börja tänka igen och man kanske skulle kunna lista ut en plan att förstöra för soldaterna.

Det som jag tror får ungdomarna att klara sig det är att alla stötar varandra när det inte går så bra för dom att dom skrattar och har lite kul ibland. Men att dom tar allt på största allvar och har bra planer även fast vissa innebär att döda andra men det är ju bara för att dom ska kunna rädda all dom känner och alla andra också.
Det överlever för att dom tänkt ut allt dom kommer på listiga saker även om de gör det under press så hjälper alla till med idéerna.
Och maten dom använder är hållbar och den är lätt att tillagad.

Jag vet inte om jag hade klart det eftersom att man aldrig har hamnat i en sådan situation så det kan jag inte svara på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar