tisdag 19 mars 2013

Leva sig in i boken

Om jag hade varit med om detta så hade jag inte tyckt det var roligt. Men det hade varit roligt att känna den adrenalin kicken. Jag hade försökt att kriga för mitt land och aldrig ge upp. Jag skulle också försöka fly ifrån landet om jag inte hade kunnat kriga eller något annat. Men jag tycker det är fruktansvärt att det kan vara så. Att bara tänka på att det är krig i landet och det är i den staden där man bor och att sina föräldrar är tillfånga tagna.

Hur klarar sig dom i boken?
Jag tror det som driver dom är nog för att  få träffa sina föräldrar igen och att få frihet igen. Dom åker till helvetet igen för att ta skydd för att det är ingen som känner till det förutom dom. Dom slår upp ett läger med ett slags tak som är som en stor duk som är svart som dom har slängt massor av grenar och löv på. Sen så sprängde dom bron där fienderna fraktade massor utav stridssaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar