tisdag 12 mars 2013

I morgon när kriget kom




´Hundarna är döda. Det var det första jag tänkte. De hoppade inte omkring och skällde när vi körde in på gården, och när jag sprang bort till dem gnällde de inte heller av glädje som de alltid gjorde annars. ´´

Jag har valt att beskriva händelsen då Ellie och hennes vänner kommer hem till Ellies hus och ser att hundarna är döda.
Varför jag har valt denna händelse är för att jag tycker att denna händelse tilltalar en på ett speciellt sett. Jag kan se framför mig hur Ellies ansiktsuttryck ser ut. Hon är chockad, och efter all det som hänt tidigare blir synen av de döda hundarna fruktansvärd.
Det var 4 unga hundar, inte valpar men inte heller jätte gamla. Hundarna hade en moder, Millie, och hon var Ellies hund. Ellie springer fram till Millie som fortfarande är vid liv och blir riktigt chockad över att hunden fortfarande är vid liv.
Jag tycker att denna händelse, när Ellie får se att hundarna är döda förutom hennes egen, träffar en starkt och man bildar sig en egen uppfattning och bild. Jag får mig en känsla om att Ellie blir riktigt ledsen när hon ser att 4 utav hennes familjs hundar är döda, men att Millie, hennes egen hund lever gör att Ellie inte blir nere och börjar gråta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar