onsdag 20 mars 2013

Om jag vore med i berättelsen


Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra om jag var med i berättelsen. Jag skulle nog göra något för att rädda min familj och försöka stoppa kriget genom att förstöra för dem som har invaderat Australien som det i det här fallet är. Annars så skulle jag försöka frita människorna inne i stan. Jag skulle såklart försöka vara positiv också. Men samtidigt njuta lite av situationen att det hänger på en själv liksom. Först skulle jag gjort något för att avleda alla soldaters uppmärksamhet som t.ex. som att spränga något. Sedan skulle jag samtidigt som dem andra kastat sjukt många flashgrenades så att inga såg eller hörde något. Och på den tiden frita några personer och döda soldater. Men egentligen hade det varit smartare att spränga någon av deras baser som flygplats eller något sånt. Men för att göra detta hade man behövt vara överens med dem andra och jag tror inte alla hade gått med på det.

Det som får dem att överleva är att dem samarbetar äter o.s.v. Dem hämtar mat i massor av olika personers hem (stöld) vilket gör att de får mat. De tar gammal mat som fortfarande går att äta och de lever på naturens bekostnad. Jag tror jag med hade klarat det. Speciellt om man är fler för då kan man dela upp arbetet.

/Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar